El Nido fortfarande...

Fortfarande i El Nido. Nog ett av varldens finaste stallen, men tyvarr ar det inte darfor vi stannat sa lange. Sanna har blivit sjuk, hon har gatt med en liten forlylningskanlsa ett tag men efter vi dok for ca fyra fem dagar senblev hon jattedalig. Hon har haft feber sen dess. Har besokt doktorn i byn och hon har fatt medicin och hon har blivit battre men har fortfarande lite feber. Tyvarr finns det inget sjukhus har i El Nido och de kan inte gora alla tester har sa snart mast evi till Puerto Princessa for att fa veta vad som ar fel. Jag hoppas verkligen att det inet ar dengue eller nat sadant.. vem vet, kanske jag far fortsatta sjalv da... Jattetrakigt iallfall. Jag har lekt sjuksyster de senaste dagarna och forsokt att sysselsatta mig med saker. Som tur ar blev vi vanner med nagra finska killar och nagra locals som jag har hangt en del med. Men det ar ganska traktigt att vara sjalv annars.

Iallfall, sen sist har vi tagit en till tur ut till oarna. tyvarr sa hade vi inte lika tur med vadret denhar gangen, och egentligen borde vi val inte akt alls eftersom vagorna var for stora for den lilla bat vi var i.. men iallafall, vi fick lite sol och lite regn och tror att vi akte forbi den strand dar de spelar in Robinson. Japp. Tv-stars:)
Dagen efter tog vi oss ut och dok, ar ganska lite stora djur har i filippinerna men vi sag iallafall en skoldpadda och en napoleon. Men det ar massa fina koraller och smafisk sa aven om det inte var toppdyk sa var det bra!! De gick bra for sanna ocksa sa det var kul!

Grejern har i El Nido ar iallfall att typ varenda restaurang har live-band. Valdigt mysigt och vissa ar faktiskt riktigt bra. Har blivit kompis med nagra killar som spelar pa den ena restaurangen och de ar supertrevliga och riktigt duktiga.
Jag har ju varit tvungen att ta mig ut lite pa egen hand nu nar sanna varit sjuk och det ar lite spannande, aven om det inte riktigt ar mig grej sa ar det ganska nyttigt. Aven om man kommer ensam till ett stalle sa sliper man sallan sitta ensam en langre tid. Sa jag brukar ga och satta mig och lyssna nar killarna spelar och se vart kvallen tar mig..:) ikvall bli rdte dock sangen, ar sjukt trott av nagon anleding!
Idag var jag sjukt less och uttrakad eftersom jag inte gjort nagot pa manga dagar. Sprang pa en israel som jag lart kanna tidigare och han var pavag till en annan strAND 20 min promenad bort. Foljde med honom dit och det ar sa sjukt fint!! El Nido ar ganska exploaterat men bara ett stenkast bort sa finns sjukt fina odestrander. Helt otroligt. Jag vagar inte ens tanka tanken hur det kommer se ut om fem ar.. Men en av stranderna ar till salu.. perfect place for a resort. Nagra bungalows och en liten restaurang..  Nagon som ar sugen pa att investera?????? :D Hade ju varit livet! Pappa, har kan du ju bli pensionar och trivas valdigt bra :) Skulle latt kunna tanka  mig att stanna har.

Forresten, vi har flyttat till ett riktigt lyxigt stalle nu... hehe, eller inte. Valdigt billigt och trevliga flk men vi duschar fran en tunna med vatten. Men det ar ju bra, sparar vatten och grejer. Far det viktigast rent ocksa:)

I morgon blir nog sista dagen har sen ska vi forsoka reda ut Sanna i Puerto Princessa. Kanns trakigt att aka, har har jag iallfall vanner jag kan hanga med medans sanna sover hela dagarna... Men jag hoppas att vi kan fa henne frisk sa att vi kan fortsatta snart!

Ta hand om er dar hemma sa tar jag hand om Sanna och mig sjalv sa gott det gar!
Kramar

Kommentarer
Postat av: morfar

Låter heltokigt men sånt händer. Hoppas det ordnar sig. Men fortsätta ensam??? Så här skrev jag nyss till Jonas:

Antingen utefter en bergvägg elle så i djupan hav. Vi håller oss på tredje våningen med hiss, lugnast. Här är det varken vinter eller nåt annat. Mulet ibland plus däremellan minius och problem med halka. Tiden slinter utan skida och snart ? står jag på första tee. Dädu! Nåja i april då. Mormor gillar inte läget men bakar, tvättar och pysslar. Jag med i vart fall pysslar. Kameran kan jag inte än... Nu väntar mormors GODA mackor för afternoon-tea. Mamma var här i tisdags kul!Teckenslut Kramar mormorfar

2009-01-30 @ 16:22:42
URL: http://sanaelinda.blogg.se/
Postat av: Helena

Stackars Sanna!

Hoppas hon blir frisk snart så ni kan uppleva fler äventyr tillsammans =)

2009-01-30 @ 17:34:07
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0