Nha Trang, Hoi an, fodelsedag och ond mage

Sa dykningen i Nha Trang hadne inte. Bade jag och sanna kande oss riktigt risiga nar vi kom dit sa vi bestamde oss for att vanta till malaysia. Typiskt att vi blir daliga precis nar vi ska dyka.. men men.
Nah Trang i ovrigt var en ganska trist palt med en trakig strand och inge speciella trevliga stallen att hanga pa. Vi traffade en mexicansk kille och en belgisk kille som vi hangde lite med och tog en motorcykel tur med till ett vattenfall( som vi kom fram till efter mycket felkorning). Hann precis med att slanga i oss lite ris innan bussen till Hoi an gick. En nattbuss till och vi var framme!

Hoi an var jattemysigt, enliten stad med tusentals skradderier. Vi vandrade mest runt, jag har varit dalig de senaste dagarna, kant mig hangig och haft huvudverk sa vi tog det lite lugnt. Tills dagen innan min fodelsedag som vi festade in och gick och la oss sent for att sen ga upp tva timmar senare och aka ivag pa en tur till My Son templen och sen snabbt, igen, kopa en smorgas och hasta oss pa bussen till Hanoi. Vid bytet i Hue at vi ytterligare in macka, som visade sig vara en dum grej...
Mitt i natten var jag tvungen att stoppa bussen och utratta behov i ett dike.. hm, upplevelse... pa nasta buss idag sa fick jag an en gang overtala busschaufforen att stanna. Efter det verkade det vara over, men da var det sannas tur. Hon hann precis halal sig tills vi blev avslappta i ett vagskal och da fick hon dra sig tillbaka till ett dike hon ocksa. Japp. Det var LIndaas fodelsedag och dagen efter:) Vi far helt enkelt ta och fira en annan gang!!

Nu ar vi iallafall i Halong Bay, vi ska forsoka ta oss ut med bat i morgon pa nagot satt och se detta stalle som ska vara jattefint. Vadret ar tyvarr lite daligt sa vi hoppas att det blir battre sa at vi kan se nagot i morgon.

Snart ar vi fardiga med Vietnam, har varit helt ok, men en blandad upplevlse. Men det var vaaldigt god mat i Hoi an, nagot som vi kommer komma ihag lange! Mycket moppeakning vilket ar bade skont och kul! Mera mera!! Fick just veta att Jonas och Sandra vantar i Kuala Lumpur pa oss, ska bli kul att traffa dem och hora hur de har haft det. Ser fram emot Malaysia och kanske att ha lite mer tid och ta det lite lugnare ett tag!

Tack alla som har grattat mig!! och tack ni andra for att ni laser!!!

kramar

Kommentarer
Postat av: mormorfar

Förebygg med vitlök! Mot mkt fylla verkar inget. Här i Gammellandet, hur ungt är fjärran östern?, pågår mediadrev av krigsrubrikmått. Lo-ordf Vanja klär skott för bonusar hon aldrig fått, som en DN insändare ritar: grabbgarnas klappjakt. Mer kommer momos goda mat klar, utan rännsketa!! Kramar Morfar

2009-04-09 @ 17:24:18
URL: http://sanaelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0